Broeksriem

03-03-2017 12:00

Broeksriem

Ik voel me gediscrimineerd! Nee, niet omdat ik "anders ben" want dat heeft men waarschijnlijk niet gezien, maar omdat ik man ben. Verschil maken tussen sekse mag niet, is discriminatie, dus strafbaar!

Toen ik vanmorgen mijn spijkerbroek aantrok en mijn broeksriem een beetje te strak aantrok brak deze in tweeën. Waarschijnlijk ben ik iets sterker dan ik zelf dacht en kende ik mijn eigen kracht niet. Dus toog ik vanmorgen, nadat ik met mijn gezin had ontbeten alleen -mijn vrouw moest de tafel afruimen- naar de C&A om een nieuwe stevige broeksriem te halen. In de winkel zag ik niet meteen waar ik de riemen kon vinden en vroeg het dan ook vriendelijk aan het meisje achter de balie die me wees waar ik de broekbinders kon vinden. Uit het niets was daar ineens de bedrijfsleider die, onder het motto "ik ben aan het werk" een aantal keer langs me heen liep, vriendelijk knikte en me een goedemorgen wenste. De riemen hingen naast de balie en waren in verschillende maten dus moest ik even goed passen welke mijn maat was. Dat deed ik overigens gewoon in de winkel. Om een pashokje in te duiken voor een riem is toch wat overbodig. De bedrijfsleider ging zo onopvallend mogelijk bij de balie staan om zogenaamd kleren op te vouwen. Ik kan het nooit hard maken maar hij hield mij in de gaten. Dat voelde ik gewoon aan alles. Waarom? Ik gaf namelijk geen aanleiding. Mijn boevenpak had ik echter niet meer aan. Die heb ik na de afgelopen carnavalsdagen weer opgeborgen. Helaas gebeurt het mij regelmatig als ik alleen ga winkelen dat verkopers ineens "de schappen moeten bijvullen" waar ik toevallig net sta of de kleren terug moeten hangen in het rek waar ik net die mooie trui of broek zie hangen. Laat ik duidelijk wezen: we zijn een tolerant land. De ander accepteren staat bij ons hoog in het vaandel. Homo's, hetero's, bi, transgender, zwart, wit, gekleurd, iedere sekse hand in hand, het moet allemaal kunnen. En terecht. Maar op het feit dat een man alleen kleren gaat kopen rust nog altijd een taboe. Ik zag aan de bedrijfsleider dat ie daar niet op z'n gemak stond, hij stond wat te ijsberen, waarschijnlijk hoge nood. Maar ja, hij moest kleren opvouwen, toch? Om hem te pesten ben ik nadat ik een riem had uitgezocht nog eens even veder de winkel in gelopen om nog wat verder te shoppen zodat de chef nog wat extra "kleren kon vouwen."
Na drie kwartier kwam ik bij de kassa en rekende ik mijn riem, zoals het hoort, netjes af. En toeval of niet, op het zelfde moment dat ik klaar ben met shoppen in de winkel en had afgerekend was de chef klaar met vouwen. Wat een timing.

Natuurlijk weet ik wel dat dat niet alleen bij mij gebeurd en dat "het kleren opvouwen" is omdat er zoveel wordt gestolen maar moeten de goede onder de kwade lijden? Ja, helaas wel. Maar realiseer één ding: er zijn nog altijd meer goede dan kwade. Eén daarvan ben ik maar dat zal de bedrijfsleider nu wel weten. Hij had dat vouwen dus beter uit kunnen besteden aan zijn personeel om zelf gehoor te geven aan zijn hoge nood door te gaan pissen.





























































© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode