Discriminatie

06-10-2016 12:00

Discriminatie

Ja hoor, we hebben weer wat gevonden en we noemen het gewoon discriminatie. Gisterenavond zat ik naar PAUW te kijken. Er zaten een aantal bekende Nederlanders aan tafel met een "kleurtje" De discussie ging niet, wat misschien wel te verwachten is in deze tijd, over zwarte piet maar over het feit dat de gekleurde medemens vaker aangehouden wordt door de politie. Vaker dan wie?
Het was donker, het regende en ik liep met een stevige pas naar mijn auto om te voorkomen dat ik nog natter zou worden dan ik al was. Nu trek ik met mijn linkerbeen, dat komt door mijn ongeluk dat ik vroeger heb gehad. Gekscherend zeg ik zelf weleens dat ik dan loop als een hop hol geslagen pinguïn. Ik stapte in en reed weg. Twee agenten in hun dienstwagen die verderop in de straat stond, zo bleek later, zagen dat en reden me achterna. Op eens werd ik staande gehouden. Niet omdat ik te hard reed want dat deed ik niet. Waarom dan wel? Mijn papieren waren in orden, ik had mijn gordel om en ik hield me netjes aan de snelheid dus waarom dan? Of ik gedronken had!!! Nou ja!! Wat een discriminatie. Insinueren of ik dronken ben. Zeker omdat ze me trekkend met mijn ene been naar mijn auto zagen lopen?! Pure discriminatie dus. Je mag iemand niet staande houden om zijn handycap. Ben benieuwd wanneer ik mijn beklag mag doen bij PAUW.














































© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode