Idioterie

22-11-2016 12:00

Idioterie

Regelmatig lig ik dubbel of breekt m'n klomp om de idioterie waaraan men zich aan ergert. Na de discussie over zwarte piet en de zwarte medemens die zich gediscrimineerd voelt als ze een bekeuring krijgen, de schilderijnaambordjes in het Rijksmuseum die vervangen moeten worden omdat een bepaalde groep zich daar aan ergert en de namen als Michiel de Ruiter en Coentunnel moeten verdwijnen zag ik net op het nieuws in een item over het COC dat vandaag 70 jaar bestaat dat de homo'...s niet meer gevraagd mag worden naar hun geslacht. "Als wij een formulier moeten invullen dan wordt er nadat we de naam hebben ingevuld gevraagd naar ons geslacht" (U weet wel, achter het invullen van je naam staat altijd: m/v) "Geslacht doet er toch niet toe! Het zou verboden moeten worden om dat te vragen." Ik voel hem al weer aankomen: We noemen het discriminatie.

O ja, mag ik dan ook even een balletje opgooien. Kappers moet verboden worden om mij te vragen "of ik vrij ben vandaag."

 
Walter van Geffen



























































© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode