Fietsenrek

01-07-2019 12:00

Vaderdag

Dit jaar is het weer vaderdag. Commercieel gedoe wordt er vaak gezegd. Misschien is dat wel zo maar daar moet het eigenlijk niet om draaien. Een ontbijtje op bed is ook al leuk, het gaat om het gebaar. Vroeger kwamen mijn dochtertjes op het randje van mijn bed zitten en hadden ze een mooie tekening of een plakwerkje gemaakt. En dat is veel meer waard dan een duur cadeau. Nu dat mijn dochters geen dochtertjes meer zijn maar pubermeiden, hebben ze het plak en knipwerk wat ik als Vaderdag cadeau kreeg ingeruild voor cadeau 's die meer van eigenbelang zijn. "Pap, kom jij me ophalen, het regent en ik ben op de fiets." En ja, papa gaat ze dan ophalen. Banken plat in de auto, fiets achterin en zo komt dochterlief toch weer droog thuis. Maar het is steeds zo'n gedoe om die fiets weer achterin te donderen en bovendien zit er bij die meiden ook nog eens een modern mandje voor aan de fiets vast, waardoor het nog moelijker word om de fiets zonder dat de auto beschadigt, achterin te krijgen. Daar hadden mijn dochters slim op ingespeeld. "Als we nou een fietsendrager kopen voor achter de auto dan kan papa ons gewoon, zonder zich zorgen te maken of de auto wordt beschadigd, op komen halen." Ze overlegde met moeders die het ook een goed idee vond. Dit jaar kreeg ik dus als Vaderdagscadeau een fietsendrager voor achter de auto. Een mooi ding dat dus een hoop problemen op zou lossen. Tenminste, dat dachten we. Want het ding gaf zelf problemen. We probeerde de fietsendrager uit. Nadat we de beschrijving hadden gelezen  ging het harstikke makkelijk. Uiteindelijk zat ie stevig vast op de trekhaak en klaar om de fietsen erop te plaatsen. Mijn fiets, een heren fiets kon ik zonder problemen bevestigen.  Maar ik heb ook nog een vrouw en twee tienerdochters. Dat betekent dat er ook nog een damesfiets en twee oma-fietsen zijn.  Wat en hoe we het ook probeerde, de fietsen van mijn dames pasten niet. Schuddend met mijn hoofd en mijn vrouw vragend aan kijkend zei ik: "Dat moet toch kunnen. We doen vast iets verkeerd." Een uur zijn we bezig geweest met passen en meten maar deze "puzzel" kregen we niet opgelost. Gewoon omdat er geen oplossing is! Een grote teleurstelling. En dat terwijl de verkoper tot drie keer toe, nadat mijn vrouw expliciet gevraagd had of het ook voor oma-fietsen geschikt was, duidelijk met "Ja" haar vraag beantwoordde en er zelfs bij zei: "Ik het ook zo'n fietsenrek en ook een oma-fiets en dat is geen probleem." Het paste dus niet. Dat was een tegenvaller. We zijn terug gegaan naar de winkel. We legden het verhaal uit en de verkoper/eigenaar bevestigde inderdaad dat het niet geschikt is voor dames en oma-fietsen tenzij je er een stang bij koopt en die, net als bij een herenfiets, tussen zadel en stuur vast word geklemd zodat de fiets wel op het fietsenrek past. De stang moest ik er dan extra bij kopen. De eigenaar zei niet te weten welke verkoper mijn vrouw dat fietsenrek verkocht had en gezegd heeft dat het ding ook voor oma-fietsen geschikt was. Ook wilde hij ons niet tegemoet komen om voor de  bijhorende stang een "mooi prijsje" te maken zodat onze teleurstelling iets minder zou worden.


Wat jammer is is dat:

A, Ons, mijn vrouw, iets is verkocht onder valse voorwendselen doordat de verkoper duidelijk zei dat dames en oma-fietsen er wel op paste.

B, We zijn besodemietert en erg teleurgesteld zijn.

C, Nu nog geen oplossing hebben voor het ophalen van onze dochter die met de fiets is.

Maar....

D, Ik het het raarste vind dat deze fietsendragers worden gemaakt en er geen dames en oma-fietsen mee vervoerd kunnen worden en dat terwijl driekwart van Nederland op een oms-fiets fietst.

We hebben overigens wel netjes onze centen terug gekregen toen we het fietsenrek terug brachten om die reden.
Nu maar hopen dat ik volgend jaar wel een "passend" vaderdagscadeau krijg.


Walter van Geffen










































































































© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode