Heb jij dat ook?

06-07-2022 12:00

Heb jij dat ook?

Ik weet wel hoe je je voelt. “Oja???? Heb jij dan ook Niet Aangeboren Hersenletsel? Heb jij ook in coma gelegen? Moet jij ook elke dag honderden hindernissen, blokkades en struikelblokken doorstaan??” “Nee, dat niet.”  “NOU, LUL DAN NIET ZO DOM!”

Ik weet wel hoe het werkt.  Ik ken alle klappen van de zweep, en niet uit “het boekje”.  Ik ken alle wegen wat betreft NAH. Ik ken alle goedbedoelde adviezen. Maar ik heb geen praatgroepje nodig waar ieder zijn NAH-ellende kwijt kan en daarmee ervaringen kan delen en uitwisselen. Ik heb geen aangepast aardappelschilmesje nodig of iemand die met mij een boodschappenlijstje maakt en ik heb zeker niemand nodig die orde op zaken komt brengen in mijn gezin en mijn vrouw en kinderen gaat begeleiden om om te gaan met een man en vader met NAH! Men luistert wel maar begrijpt er geen zak van. Een NAH-patiënt is niet standaard. Het “boekje” van een zogenaamde NAH behandelaar/deskundige is dat blijkbaar wel.  Waarom moet ik altijd aannemen wat een ander goed vindt voor mij??!! En als ik dat dan niet wil, men mijn de weg die ik wil gaan blokkeert, omdat zij het beter weten! Ik wil gewoon ik zijn. Mijn eigen weg bepalen. Maar dat mag niet. Want zij weten wat goed voor mij is! Moe, op, kapot…..pfff en weer door. Hoelang?

Zijn

Mag ik zijn wie ik ben?

Mag ik leven zoals ik wil?

Niet jij maar ik ben ik.

Laat mij mij zijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zoals jij jij bent.

 

 

© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode