Levend Boek

01-07-2020 12:00

Gisterenavond was ik weer levend Boek bij Human Library online. Ik heb twee mooie gesprekken gehad. Het was gisteren mijn dertigste keer dat ik Levend Boek ben met de titel "Niet Aangeboren Hersenletsel.”

(Leven met Niet Aangeboren Hersenletsel, het leven daarmee en de gevolgen daarvan.) Normaal ben ik Levend Boek bij Human Library in verschillende bibliotheken in het land. Ik reis dan van Apeldoorn tot Maastricht en van Nijmegen tot Breda. Het is zo mooi om te doen. Mensen die jou willen "lezen" zijn oprecht geïnteresseerd. Jonge mensen, wat oudere mensen, kinderen die samen met hun vader of moeder mij komen "lezen". Studenten neurologie die informatie willen hebben van een ervaringsdeskundige. Mensen die in hun omgeving iemand hebben met NAH en mij vragen hoe ik zoiets ervaar. Doktoren die mijn verhaal willen horen..... Ik heb ze allemaal tegenover me gehad en de meest uiteenlopende vragen werden mij gesteld. Daar zit ik voor. Alles mag gevraagd worden. En dat wordt dan ook gedaan. Soms is het heel confronterend en emotioneel en mensen beginnen dan ook soms te huilen. Dat verbaast mij. Ik vertel gewoon mijn verhaal. Voor mij is dat "gesneden koek" maar voor de lezer kan dat wel heel emotioneel zijn, realiseer ik. Ik geef ze als het waren "een kijkje in de keuken" van NAH en vertel ze wat de obstakels zijn waar ik elke dag tegen aanloop. Op het einde van een gesprek bedankt men mij dan dat ik zo open en eerlijk ben geweest en dat ze nu een beetje weten wat NAH het inhoud. En daar doe ik het voor.


Wilt u mij ook "lezen" als Levend Boek en mijn verhaal horen?

www.walters-woord.webnode.nl/contact-ons/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode