Over tactiek gesproken....

26-01-2019 12:00

Over tactiek gesproken....

Gisterenochtend zat ik naar goedemorgen Nederland te kijken. Daarin werd gemeld dat dit weekend de jaarlijkse Holocaustherdenking is. Er werd aan de desk, waaraan de twee presentatrices en twee deskundige zaten over doorgepraat en ze waren het er allemaal mee eens dat het goed is dat deze herdenking er is en dat er bij stil wordt gestaan. "Zeker voor de generatie van nu. Het zou eigenlijk verplicht moeten worden voor schoolklassen om een bezoek te brengen aan Kamp Westerbork" vond één van de presentatrices. Of het verplicht moet worden weet ik niet maar dat het goed is om dit in geschiedenislessen mee te nemen en om er lessen aan te wijden, lijkt me niet meer dan logisch. Dit verschrikkelijke stukje geschiedenis mag nooit vergeten worden. Een Herdenking is dan ook niet meer dan op z'n plaats. Dat dit gemeld wordt in een nieuwsprogramma is dan ook op z'n plaats. Echter, aansluitend aan het programma "Goedemorgen Nederland" volgde het NOS journaal en die melde dat de schilderijen van Hitler, die verantwoordelijk is voor de gruwelijkheden van de holocaust, die dag, een dag voor het holocaustherdenkingsweekend, geveild zouden worden in één of ander veilinghuis. Hitler bleek, voordat hij bekend of liever gezegd berucht werd, een fanatiek kunstschilder te zijn en wilde naar de kunstacademie, zo melde het NOS journaal.  Ik zat met verbazing te kijken. Dat deze twee items zowat "In één adem" gemeld worden is wel erg ontactisch, fout geprogrammeerd, walgelijk en zeer pijnlijk voor eventuele nabestaanden. Ook dacht ik: wie wil er nou een echte Hitler aan de muur hebben. Ben je dan trots dat je een echte Hitler in je huiskamer hebt hangen? Zeg je dan, vol trots, onder het genot van een glas wijn, tegen je verjaardagsvisite: "Kijk mijn nieuw gescoorde aanwinst, geschilderd door Hitler"  Ik denk dat je daar menigeen mee wegjaagt en er weinig verjaardagsvisite over blijft. Een tijdje geleden ging ook al de Mercedes van deze gruwelijke dictator onder de hamer. Ik stelde me hier ook al, met afschuw, voor hoe ik dat moet zien.  Bestaan er echt mensen die dan zeggen, vol trots: "Ik rij in de Mercedes van Hitler." Ik schreef er destijds ook al iets over; https://walters-woord.webnode.nl/news/mercedes/  Het heeft zoiets alsof deze gruwelijke misdadige dictator allertijden, wordt verheerlijkt. Dit kan niet en dit mag niet!

En wat zeker ook niet mag en niet kan is het brengen van deze
twee nieuwsitems in bijna één adem.

Niet erg tactisch!









































































© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode