Eindelijk dan!

26-10-2017 12:00

Eendelijk dan!

Eindelijk dan. Daar staan ze dan op het bordes bij de koning. De "stropdaskleuters" zijn eruit, na een hele lange, veel te lange tijd. Ze hebben een team gevormd en dat had nog heel wat voeten in aarde. "ik wil wel met hem maar als hij mee doet, doe ik niet meer mee." En dan toch weer wel of niet, of zo en misschien andersom of toch maar anders en dan maar met hem maar dan hij weer niet. Dan maar naar links of toch rechts of misschien wel rechtdoor en weer omdraaien...... Je werd er gek van. Ik herken iets van vroeger. Zo ging dat bij mij op de kleuterschool ook als we samen moesten spelen en we er niet uit kwamen, dan greep de juffrouw in om het in goede banen te leiden. Maar wij waren 5 á 6 jaar. Dit zijn volwassen mensen die ons land moeten gaan besturen. En zelf daar moest "de kleuterjuf", die ze in grotemensentaal formateur noemen, ingrijpen. Maar de kleuters maakten zoveel kabaal en ruzie dat deze ook langzaam afdroop. Ook de vervanger van de kleuterjuf probeerde tevergeefs de kleuters bijeen te laten komen. Pas toen opa, met veel ervaring ingreep, lukte het, wat ook nog enige tijd duurde, om vrede te sluiten en een team te vormen. Markje, de Winnetou van de vier kleuters, heeft een aantal hulpjes erbij gezocht en zij gaan de komende vier jaar ons land besturen. Ik heb het allemaal gevolgd de laatste maanden. Politiek interesseert mij, ik vind het leuk en interessant. Het kabinet is er dus! Maar waar ik me vreselijk aan stoor is dat gelul en geouwehoer in van die niks-programma's waar dan een zogenaamde deskundige zit te wauwelen dat er te weinig vrouwen in het kabinet zitten, dat het een wit kabinet is en dat er maar één minister is die de LHBT-ers vertegenwoordigd omdat ze zelf met een vrouw is getrouwd. Daar zakt je broek toch vanaf?! Ben ik blij dat men eindelijk tot inzicht is gekomen dat zwarte piet echt zwart moet zijn en het Sinterklaasjournaal besloten heeft om de gekleurde, de stoopwafel en de roetveegpiet de laan uit te sturen.... richt men zich nu op deze onzin. Laten we vertrouwen hebben in onze Marc. Hij zal echt niet zomaar de eerste de beste vrouw hebben genomen omdat ze vrouw is. Dat is trouwens niet "des Mark's." Hij zal de vrouwen echt wel op hun kwaliteiten hebben gekozen. Waarschijnlijk hebben ze eerst moeten laten zien dat ze konden inparkeren en toen dat vlekkeloos lukte heeft Marc ze waarschijnlijk als een echte man gezien. Alleen de LHBT minister hoefde dat niet te doen. Zij is per slot van rekening sowieso al "het mannetje."

En over "te veel wit en te weinig zwart gesproken....." Kijk straks maar eens naar het Sinterklaasjournaal.





























































© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode