Walter toont....Levend Boek

11-08-2019 12:00

Levend Boek

Als "Levend Boek" met de titel, "Leven met Niet Aangeboren Hersenletsel en de gevolgen daarvan." wil en probeer ik mensen te helpen en te adviseren om om te gaan met NAH. Zowel de getroffene als de partner en/of de familie. Ik deel graag mijn ervaringen. Ik ben een "open boek." Het mooie van een "Levend Boek" is dat je direct antwoord krijgt. Schroom niet om vragen te stellen. Ik ben een open boek.

Wilt u Walter van Geffen  als gastspreker inhuren?

www.walters-woord.webnode.nl/contact-ons/

of bel 0627000353

 

Sinds 2018 ben ik "Levend Boek". Dit ben ik bij Human Library en De Mensenbieb.  Een Levend boek is iemand met een verhaal. Niet zomaar een verhaal maar een verhaal wat een mens anders maakt. Waar vooroordelen aan kleven. Vaak oordeelt men zonder te weten hoe of wat. Het bekende, “De klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.” Om die vooroordelen weg te nemen en te laten zien hoe het werkelijk in elkaar steekt, zijn er levende boeken.

Mensen die echt geïnteresseerd zijn ‘lenen”  en “lezen” een Levend Boek. Iemand die je in het dagelijks leven niet zo vaak tegen komt en spreekt maar waar je wel nieuwsgierig naar bent, interessant vindt en wil weten hoe het zit. Het is eigenlijk hetzelfde als een boek lenen bij de bibliotheek. Je kiest dan ook het boek uit wat je graag wil lezen. Je bent geïnteresseerd in het verhaal en hoe het precies zit. Dit is in feiten hetzelfde met die verschillen dat je een Levend boek niet letterlijk leest maar in gesprek gaat met de persoon achter het Levend Boek.  Een  één op één gesprek. Je mag het boek ook niet mee naar huis nemen en je mag een Levend boek maar een half uur het “lenen” en “Lezen”. Het voordeel is dat je, in tegenstelling tot een papierenboek is, meteen je vragen die je hebt kunt stellen en ook antwoord krijgt.

Ik ben begonnen als Levend Boek om twee redenen: Ik vind het concept erg mooi en goed maar ik wil vooral mijn verhaal vertellen, inzicht geven over mij onderwerp NAH en weten hoe de ander er  over denkt.

"Gisterenavond was ik weer levend Boek bij Human Library online. Ik heb twee mooie gesprekken gehad. Het was gisteren mijn dertigste keer dat ik Levend Boek ben met de titel 'Niet Aangeboren Hersenletsel'. Ik heb het dan over de gevolgen van NAH op mij leven. Normaal gesproken ben ik een Levend Boek bij de Human Library in verschillende bibliotheken in het land. Ik reis dan van Apeldoorn tot Maastricht en van Nijmegen tot Breda. Het is zo mooi om te doen. Mensen die jou willen 'lezen' zijn oprecht geïnteresseerd: jonge mensen, wat oudere mensen of kinderen die samen met hun vader of moeder mij komen 'lezen'. Ook zijn er studenten, bijvoorbeeld van neurologie, die informatie willen hebben van een ervaringsdeskundige. En mensen die in hun omgeving iemand hebben met NAH en mij vragen hoe ik zoiets ervaar. Doktoren die mijn verhaal willen horen... Ik heb ze allemaal tegenover me gehad en de meest uiteenlopende vragen werden mij gesteld. Daar zit ik voor. Alles mag gevraagd worden. En dat wordt dan ook gedaan. Soms is het heel confronterend en emotioneel. Mensen beginnen dan ook soms te huilen. Dat verbaast mij dan. Ik vertel gewoon mijn verhaal. Voor mij is dat 'gesneden koek' maar voor de lezer kan dat wel heel emotioneel zijn, dat realiseer ik. Ik geef ze als het ware een kijkje in de keuken van NAH en vertel ze wat de obstakels zijn waar ik elke dag tegen aanloop. Op het einde van een gesprek bedankt men mij dan dat ik zo open en eerlijk ben geweest en dat ze nu een beetje weten wat NAH inhoudt. En daar doe ik het voor."

Walter van Geffen

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reacties:

Jaimy

Ik heb dit boek mogen lezen en vond dit zeer interessant en prettig

 

Alexander 

Ik ook, in Helmond, en het blijft me zeker (positief) bij. 

 

Danny


Wat een voorrecht dat je gisteren je verhaal met ons wilde delen! Je hebt humor, bent recht door zee en een echte krijger. Ik waardeer enorm je openheid waarmee je een mooi doorkijkje in je zelf hebt gegeven. Heel veel succes met je volgende conversationele en papieren boeken. Je verricht fantastisch werk.
 

Anouk


Wat een mooi en aangrijpend verhaal heb jij ons gisteren verteld tijdens de mensenbieb. Je doorzettingsvermogen is enorm, respect voor jou! Dankjewel voor het delen van jouw verhaal!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode