Niet weer hè!

08-09-2015 12:00

Niet weer hè!

Gisteren keek ik naar "Pauw", mijn favoriete talkshow voordat ik mijn bed opzoek. Daar zat ook die "zwarte pietenactivist" aan tafel. Niet weer hé, dacht ik. Maar de zwartepietendiscussie kwam niet ter sprake, hoewel ik daar eigenlijk wel bang voor was gezien we in het najaar zitten en de pepernoten al in de winkelschappen
liggen. Maar de zeikerd kwam met andere klachten op de proppen. Er werd in zijn ogen te veel gediscrimineerd en vergeleek alles zo'n beetje met de Jodenvervolging en de slavernij. Hier konden de Nederlanders niet goed mee omgaan volgens hem. Tegen alles en iedereen die maar het woordje zwart of neger uitsprak of wat meneer niet zinde deed hij aangifte. De andere gasten aan tafel hielden wijselijk hun mond en lieten de zeikerd maar door wauwelen met z'n idiote betoog. Maar toen zelfs Martine Bijl er van langs kreeg, de altijd vrolijke, spontane en enthousiaste presentatrice van "Heel Holland bakt" die een aflevering had aangekondigd met: "Deze week is het thema 'Holland', alleen maar puur Hollandse baksels. Vandaag is het eigen taart eerst", kon zelfs Jeroen Pauw als gastheer zijn mond niet houden en vroeg aan meneer de zeikerd of hij dan echt geen één greintje relativeringsvermogen had. Zijn antwoord: "Eigen taart eerst"....Wanneer een kookprogramma aanhaakt bij de herbeleving van NSB geluiden. Het is het bagatelliseren van wat er toen is gebeurd.

Wat moeten we hiermee. Wat moeten we met deze man. Waarom krijgt deze man elke keer weer aandacht en een podium? Mijn advies: laat deze man raaskallen maar vooral: links laten liggen.

Maar wat ik echt vind.....nee, dat zeg ik maar niet. Want soms is het beter om dingen niet te zeggen.










































































© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode