Parkeerbeleid

29-01-2015 12:00

Tegenwoordig moet je overal betalen om je auto te parkeren. Ook al stal je je vierwieler maar vijf minuten, zonder betaalbewijs ben je fout. Als meneer agent je dan zonder pardon op de bon slingert heb je geen poot om op te staan. Regels zijn regels of je het er nou mee eens bent of niet. Je mag blij zijn als je je auto gratis en voor niks voor je eigen deur kunt parkeren want in sommige gevallen gaat dat ook niet op. Een maandelijkse parkeerkaart moet dan bij de gemeente aangevraagd worden. Wat je ook al weer een paar duiten kost. M'n auto even parkeren om snel even een boodschap te doen is er niet meer bij. Het risico dat ik bij terugkomst een bon onder m'n ruitenwisser vind is aanwezig. Dus betalen! De loop naar de parkeermeter hoort zo langzamerhand bij mijn dagelijkse rituelen. M'n auto puilt uit van alle parkeerkaartjes. Ik kan er zo drie plakboeken mee vullen. Hoewel ik de ergernissen van het betaald parkeren goed kan begrijpen, begrijp ik ook heel goed waarom dit beleid er is. Ooit is deze regel en ingevoerd om lang en onnodig parkeren tegen te gaan. Een goede regel. Ik ben het er helemaal mee eens. En daar zit het 'm nou juist in: lang en onnodig. Laatst moest ik in het ziekenhuis zijn. Niet iets wat favoriet bij mij is en bij de meeste mensen niet, ik kom er dan ook niet graag. Maar wat moet dat moet. Controle. Niets ernstig. Het ziekenhuis ligt aan de rand van de weg. Nergens in de buurt zijn scholen, winkels of bedrijven die wellicht hun auto op de parkeerplaats van het ziekenhuis kunnen parkeren. Alleen de mensen die "gebruik moeten maken" van het ziekenhuis parkeren daar. "Gebruik maken" van een ziekenhuis doe je nooit onnodig en je blijft er ook nooit langer dan je er moet zijn. Dus de regel van betaald parkeren is hier niet van toepassing, zou je zeggen. Ammehoela. Zonder een kaartje te kopen gaat de slagboom niet open. Ik moet op tijd bij de dokter zijn dus word ik gedwongen om toch een kaartje te kopen voor iets waar ik afhankelijk van ben. Dat noemt men nou 'een poot uitdraaien".  (Om in ziekenhuis-termen te blijven)
































































© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode