Televisie hit

06-07-2015 12:00

Televisie hit

Vandaag is de grote dag. Wekenlang verheug ik me er al op. Nachten heb ik er van wakker gelegen omdat ik niet kon slapen van de spanning, maar vanavond is het danzover. Ik zit dan gekluisterd en onder het genot van een kop koffie voor de buis. Want, als ik de promotiespotjes die ik de laatste weken op televisie langs zag komen moet geloven, dan wordt dit nieuwe programma toch dé zomerhit van 2015. "Wie doet de afwas?" Zo heet de nieuwe aanwinst op televisie. Onbekende Nederlanders gaan bij een bekende Nederlander thuis eten. Na het verorberen van de maaltijd stijgt de spanning pas echt want welke BN-er heeft gekookt, aan wiens tafel zitten de nieuwsgierige aagjes, wiens bestek is gebruikt en van wiens bord is gegeten? Het doet me denken aan een sprookje voor kinderen. Maar dit is echt. Echt en voor volwassenen! Als de bekende Nederlander niet geraden wordt dan zullen de gasten de afwas moeten doen. Voor straf! En die straf zullen ze dan ook graag ondergaan want hoe meer afwas hoe langer in beeld zullen de camerageile onbekende Nederlanders denken. Dit wordt ons deze zomer "voorgeschoteld" om maar even te spreken in de trant van het programma. Helaas moet ik toegeven dat mijn voorspellende blik té naïef was. Ook dit programma kan gewoon in het rijtje "pulptelevisie" worden toegevoegd. Dacht ik na "niksprogramma's" waarin ik onze voormalige meneer Kaktus in zwembroek van een duikplank zag springen of waarin zogenaamde "ik moet weer eens op tv" bekende Nederlanders publieksgeil paal zag dansen nu te kunnen genieten in mijn zomervakantie van een kwaliteitsprogramma, kom ik weer bedrogen uit. Hals over kop heb ik besloten om de tv in mijn zomervakantie ver achter me te laten en een camping te boeken. Het enige programma wat ze daar hebben is een animatieprogramma voor de kinderen. En ik geniet drie weken van even "Niks".  Wie de afwas doet bij ons? mijn vrouw. Ik heb vakantie!

































© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode