"Waarom doen mensen wat ze doen."

21-01-2015 12:00

Waarom doen mensen wat ze doen?

Wat ik me altijd heb afgevraagd en wat me intrigeert is "waarom mensen doen wat ze doen." Waarom kiest iemand voor een bepaalde hobby, levenswijze of beroep? Bij dat laatste krijg je dan steevast het antwoord: "er moet brood op de plank komen." Natuurlijk, maar het fascineert me waarom de één nou net dat ene beroep of hobby uitoefent of levenswijze aanhangt wat de ander juist niet ligt. Wat is de drijfveer. Is het iets van vader op zoon, met de paplepel in gegoten, is het een bewuste keuze, of komt er toch een stukje karakter bij kijken om een bepaald beroep of hobby uit te ofenen of een levenswijze aan te hangen? In mijn rubriek "Waarom doen mensen wat ze doen?" ga ik op zoek naar antwoorden. Ik interview mensen, geheel op mijn eigen manier: direct, open en eerlijk, en mijn eigen mening gevende maar altijd met respect, netheid en zorgvuldigheid, waarbij ik me afvraag: "hoe, wat en waarom?"










































































































© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode